• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vibration Prediction Model for Building Developments Adjacent to Railways

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile116.pdf (4.332Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Seiner, Martin
    Pistone, Elisabetta
    Achs, Gunther
    Toll, Hanno
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper presents the experimental and computational evaluation of ground-borne noise and vibration impacts at sensitive receivers in the vicinity of existing track sections. Vibration problems occur as an effect of train passings adjacent to buildings and structures, thus needing to satisfy stringent vibration and ground-borne noise criteria. Therefore, it is necessary to quantify comprehensively the vibration impact in the design of new developments and the compliance with the provided criteria. Test measurements of vibration propagation through the structure are often possible only under certain circumstances since, based on the construction work progress, many relevant parts of the analyzed structure have not yet been completed. In such cases, measurement data is combined with computation data applying the Finite-Element-Method (FEM). The structure is modelled as a basis for dynamic analyses and the subsequent tuning of damping systems. The paper presents a semi-empirical prediction model on the basis of measurements and computational models that was applied to international projects. One of the projects is in close vicinity of one of the metro stations in Doha, including a sixlevel underground parking structure with various facilities and a large development with numerous towers of different use on top. Another project that will be presented in the paper is a luxury hotel located adjacent to another station along one of the Doha metro lines. Outcomes summarize the state of the art aforementioned topic.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0123
    http://hdl.handle.net/10576/14709
    المجموعات
    • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure [‎36‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video