• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Improving Concrete Durability by Using Optimized Aggregate Gradation and Reducing Cement Content

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile33.pdf (2.788Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Chung, Hung-Wen
    Subgranon, Thanachart
    Tia, Mang
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    "This study evaluated the effects of (1) reducing the cementitious content, (2) the use of optimized aggregate gradation (OAG) technique, and (3) the use of Portland limestone cement (Type IL) in Florida Class I pavement and Class IV structural concrete. The potential performance of the pavement concrete mixes was also evaluated using critical stress analysis using a 3D FEM model. The compressive strength, modulus of rupture, modulus of elasticity, Poisson’s ratio, splitting tensile strength, coefficient of thermal expansion, rapid chloride permeability, and surface resistivity of the concrete mixes using normal Portland cement (Type I/II) and the concrete mixes using Type IL cement were similar to one another. The results of critical stress analysis indicated that the pavement concrete using Type IL cement had a predicted performance similar to concrete using Type I/II cement. The predicted performance of the pavement concrete was improved when the OAG technique was used. The main findings from this study are as follows: (1) The cementitious content of typical Florida pavement and structural concrete can be reduced by as much as 10 to 15% without loss in workability of the fresh concrete, and without decreasing the strength and durability of the hardened concrete. (2) Portlandlimestone cement (Type IL) can be used as a substitute for ordinary Portland cement (Type I/II). (3) The OAG technique can be used to efficiently reduce the cementitious content of the concrete mixes and to improve their performance."
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0040
    http://hdl.handle.net/10576/14726
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video