• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Novel Method for Assessing Moisture Damage in Asphalt Mixtures

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile54.pdf (2.595Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Fakhreddine, Mohammad Nour
    Chehab, Ghassan
    Al Masri, Zaher Al Basiouni
    Abiad,Mohamad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Moisture damage is a major cause of early pavement deterioration and often accelerates other distresses such as rutting, fatigue cracking, and raveling. Water infiltrates into the pavement structure through the cracks and air voids and weakens the adhesive bond between the binder and the aggregates as well as the cohesive bond between the binder particles. Several tests have been adopted to test for moisture susceptibility, most commonly the Modified Lottman (AASHTO, T283) and the Hamburg Wheel Tracking Device (AASHTO, T32404), however, these tests correlate poorly with field results and do not properly replicate the conditions which a pavement structure experiences in the field. Also, the mechanism which determines the mode of failure due to moisture damage, being either adhesive or cohesive, remains largely not understood, and the research tackling this issue is very scarce. The objective of this study is to introduce a new testing procedure based on the pull-off approach and study the factors which influence the mode of failure of the samples, such as the asphalt film thickness and loading rate.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0061
    http://hdl.handle.net/10576/14747
    المجموعات
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video