• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Immersive virtual reality to enforce teaching in engineering education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Halabi2020_Article_ImmersiveVirtualRealityToEnfor.pdf (1.387Mb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Halabi, Osama
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Prior studies on the use of digital prototyping and virtual reality (VR) in designing as well as evaluating new products have shown that VR reduces both development time and costs whilst augmenting student motivation and creativity. The current study demonstrates that VR and 3D prototyping in the context of project-based learning (PBL) promote effective communication, increase problem solving skills, and enhance learning outcomes. VR and digital prototyping have been extensively used in industries for the purpose of product design and usability evaluation. In the context of engineering education, many research studies have attempted to explore the effect of VR on teamwork, engagement, retention, and motivation. In this paper, VR is used in conjunction with PBL in self-directed approach to design and implement a product using 3D software whilst also using virtual reality immersive CAVE display to evaluate their design. The hypothesis is that the use of VR with a project-based-learning approach to facilitate the attainment of desirable goals in the engineering design project, improved achievement of course learning outcomes and promoted effective communication. According to the research findings, VR approach significantly affected the distribution of cumulative project grades. Students' project grades improved, particularly the implementation component. In addition, the course outcomes related to project design were better achieved in VR approach. The communication and problem-solving skills were improved in the VR approach as compared to traditional approach. 2019, The Author(s).
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s11042-019-08214-8
    http://hdl.handle.net/10576/14958
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video