• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Preface : Journal for Global Business Advancement

    عرض / فتح
    2019_jgba-6374.pdf (195.2Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Al-Kwifi, O.S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This special issue of Journal of Global Business Advancement aspires to enrich our knowledge of various business activities and thus enhance overall business competitiveness on the global stage. The seven papers that were selected and published in this edition focus on both the theoretical and the empirical aspects of critical business issues, such as cultural diversity, the impacts of job stress, technology spillover, hospitality jobs, entrepreneurial orientation, brand image, and job satisfaction. This issue brings an interesting insight to scholars, readers, managers, and policy makers via a wide spectrum of matters that impact the growth of organisations and support their performance. Authors from different backgrounds offer a genuine international touch. To begin, ‘Cultural diversity as a competitive tool: Trust and knowledge sharing from a Malaysian perspective’ by Navendra and Beldona explores how diversity training, shared values, and cultural collectivism could influence intra-organisational trust within multi-national corporations that are operating in Malaysia. They propose a quantitative model to both verify the theoretical constructs and investigate the relationships between the variables. The authors highlight both the challenges facing Malaysian multi-national corporations and the latent opportunities for improved collaboration, innovation, and firm performance through diversity and trust.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85069446507&partnerID=40&md5=819d5525dfd0f4234c64aabd2eb7302a
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/15195
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video