• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The role of knowledge sharing and employees' satisfaction in predicting organisational innovation

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Abu-Shanab, Emad
    Subaih, Ayat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aimed at exploring the factors influencing organisational innovation by utilising the following six factors: Organisational culture, organisational rules and policies, employees' attitudes, intrinsic and extrinsic motivations, employees' satisfaction, and knowledge sharing. This exploratory study used a sample of 255 employees in public and private firms. A survey was used to measure the seven dimensions included in the framework. Structural equation modelling was used to estimate the path diagram and test the research hypotheses. Results indicated a strong support of our proposed framework, with an R2 equal to 0.434. Both employees' satisfaction and knowledge sharing were significant predictors of organisational innovation. Intrinsic and extrinsic motivations were significant predictors of employees' attitudes, which in turn was a significant predictor of knowledge sharing. Organisational rules and policies, organisational culture, and attitudes were significant predictors of knowledge sharing. Finally, organisational rules and policies were the only significant predictor of employees' satisfaction. Firms need to work on intrinsic and extrinsic motivation to influence employees' attitudes and thus knowledge sharing. More emphasis should be put on rules and policies that establish a culture of knowledge sharing. A systematic approach to KM would influence organisational innovation more than employees' satisfaction side. The study utilised a newly developed Arabic language instrument. This study is the first in Jordan to test such domain and to use a newly developed instrument in Arabic language.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1142/S0219649219500266
    http://hdl.handle.net/10576/15471
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎572‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video