• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Detailed velocity profiles in close-coupled elbows-Measurements and computational fluid dynamics predictions (RP-1682)

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Sleiti, Ahmad
    Salehi, Mohammad
    Idem, Stephen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article presents a systematic study to measure detailed velocity profiles in close-coupled five-gore elbows having nominal diameters of 305�mm (12 in) and turning radii r/D = 1.5, and to, likewise, predict the velocity profiles using computational fluid dynamics. The purpose of the testing was to study the physics of the flow in complex geometries and to provide data that can be used to verify the accuracy of computational fluid dynamics modeling predictions. The close-coupled elbow combinations comprised either a Z-shape or a U-shape configuration. In every instance the duct length separating the center-points of the elbows was systematically varied. Detailed velocity profile measurements were performed at one traverse plane located one duct diameter upstream of the first elbow and at one duct diameter downstream of the second elbow, and at various axial locations in the straight section between the close-coupled elbows. Velocity profiles results are compared to computational fluid dynamics Reynolds Stress Model and Large Eddy Simulation predictions for the effect of separation distance of the elbows in Z-shape duct configurations. Reynolds Stress Model turbulence modeling predicted the velocity trends correctly with a maximum error of 15%. However, Large Eddy Simulation modeling failed to predict the trend and the magnitude of the velocities, thus Large Eddy Simulation approach is not suitable for this type of flow. Copyright 1 2017 ASHRAE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/23744731.2017.1285176
    http://hdl.handle.net/10576/16030
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1509‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video