• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية القانون
  • أبحاث القانون
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية القانون
  • أبحاث القانون
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Materials Development in EALP Legal Writing Courses

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Materials Development in EALP Legal Writing Courses 15 LTRQ 33-49 (2020).pdf (323.5Kb)
    التاريخ
    2019-11-29
    المؤلف
    Brown, Rafael Dean
    Raza, Kashif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    While the field of materials development has grown in the past twenty years, covering areas like EAP and ESP, there remains a need to elaborate further the strategies and to develop a process for developing materials for EALP courses such as legal writing. Legal writing in particular poses unique challenges like the complex system of legal writing genres and the interferences created by multiple languages, cultures, and legal systems. This article expands on existing strategies offered by the scant literature on legal writing materials development. The article takes into account the work of materials development scholars who have proposed SLA-derived principles. The article also considers factors that affect materials development, including learner, teacher, and contextual factors. Additionally, the article considers the role of theoretical frameworks in shaping decisions in materials development. Most importantly, the article relies on methods in legal writing pedagogy to inform the strategies and process for legal writing materials development. The article ultimately proposes a process for developing materials for legal writing courses that requires the consideration of the (1) purpose, (2) audience, (3) course and curriculum requirements, (4) length and number of assignments, and (5) sociocultural and legal context of the materials
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.32038/ltrq.2020.15.03
    http://hdl.handle.net/10576/16093
    المجموعات
    • أبحاث القانون [‎294‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video