• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors influencing reading news on the mobile devices in Qatar in light of augmented reality (AR) & Virtual reality (VR)

    Thumbnail
    عرض / فتح
    IJARET_11_05_009.pdf (260.0Kb)
    التاريخ
    2020-05-01
    المؤلف
    El-Kassem, Rima Charbaji
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The purpose of this study is to examine and better understand the factors influencing reading news on the mobile devices in Qatar from the viewpoint of intention to adopt augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Design/Methodology/Approach: A large convenience sample of 699 respondents from Qatar was surveyed. The researcher employed KMO measure of sampling adequacy and the Bartless test of sphericity to establish the construct validity of the instrument using advanced SPSS. The four extracted and rotated dimensions were found to be reliable and valid. Main Findings: Findings from Multiple Regression Analysis have confirmed two out of six hypotheses. Two independent variables (1) nationality and (2) interest in using AR & VR out of six explanatory variables are significant in predicting the use of mobile devices to follow regional and international news in Qatar from the viewpoint of intention to adopt augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Implications: Gone are the days when Qataris have to wait to get the traditional printed newspapers. A more proactive approach from decision makers in Qatar’s newspaper printing industry is needed to benefit from the findings of this research and the digitalization of international news. Novelty: This article empirically correlates two fields of research: the digital copy of the real world and reading international news.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85086268301&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.34218/IJARET.11.5.2020.009
    http://hdl.handle.net/10576/16102
    المجموعات
    • الأبحاث [‎293‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video