• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 1: Energy, Environment & Resource Sustainability
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 1: Energy, Environment & Resource Sustainability
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Innovations and Hotel Performance in the Aftermath announcement of Qatar Hosting FIFA 2022 World Cup

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Innovations and Hotel Performance in the Aftermath announcement of Qatar Hosting FIFA 2022 World Cup.pdf (1017.Kb)
    التاريخ
    2020-03-09
    المؤلف
    Charfeddine, Lanouar
    Dawd, Issa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The innovation-performance relationships continue to raise an ongoing debate in which the existing literature yields no conclusive results mainly in the tourism sector of resource-rich countries. This paper contributes to the literature by proposing a theoretical framework which links four innovations types to five types of performances in the hotel industry. Using a sample of all three, four and five stars hotels in Qatar over six months between 2016 and 2017, the results show the existence of an innovativeness path beginning from organizational innovation leading to an improvement of the hotels' financial performance. Specifically, the findings suggest that organizational innovation is the stronger driver of service innovation, and market performance is the main driver of financial performance. Accordingly, the results have several recommendations for hotels' managers and Qatari policymakers for successfully innovation implemention. The evidence also provides a better understanding of innovation types that driving hotels performance in the developing world, which may differ from the world developed countries.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0050
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16585
    المجموعات
    • Theme 1: Energy, Environment & Resource Sustainability [‎108‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video