• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Subjective Evaluation of Market-Driven Cloud Services

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Jayaratna M.S.H.
    Bouguettaya A.
    Dong H.
    Qin K.
    Erradi A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    We investigate the use of subjective metrics in social media to evaluate cloud service performance in the market. We first examine the subjective factors that drive cloud consumers to/from purchasing cloud services. These include the ability to achieve greater scalability, security concerns, etc. according to several industry surveys. We then analyse the correlation between the consumers' perception on those factors and the cloud market revenue growth. This paper identifies the unique subjective metrics that are indicative of cloud service performance from the market perspective. The cloud consumers' perception is sourced from several particular social media using sentiment analysis techniques. We focus on consumers' perception on a leading cloud provider that holds the majority of the cloud market share. We find that subjective metrics are empirically proved to be applicable in evaluating the performance of cloud services in the market.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICWS.2017.60
    http://hdl.handle.net/10576/17012
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2484‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video