• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • المؤتمر السنوي الدولي لمركز دراسات الخليج
  • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • المؤتمر السنوي الدولي لمركز دراسات الخليج
  • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Identity and Globalisation: Tribal Identity in the Age of Social Media

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Etaibi, Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The age of globalisation and technology have provided people with a platform to stay connected with each other. As elsewhere, social media is rapidly spreading in the Gulf region and creating a virtual forum for people to express their opinions, ideas and feelings toward current issues both regionally and globally. Such a feature has been used politically by both governments and individuals, particularly since the outbreak of the Arab Spring in 2011. In 2017, a new crisis has hit the Gulf region when three member states (The Kingdom of Saudi Arabia, the United Arab Emirates and Bahrain) of the GCC cut off relations and blockaded Qatar based on terrorism-related allegations. One major aspect of the crisis has been the politicised use of social media to spread information and mobilise people. The paper will mainly focus on the use and effect of social media on the tribes in the Gulf. Firstly, the paper will discuss the bond that tribes have with each other regardless of their nationalities and how technology provided them with a way to be closer. During the Gulf crisis, the three blockading countries used tribal identity to threaten political stabiliy, and consequently focused their efforts on influencing local and most influential tribes in Qatar. The mobilisation process relied heavily on the tribal traditions and feelings, which due to technology can be disseminated through social media. It has opened up a virtual space to mobilise and direct tribes to convince their fellow tribesmen in Qatar to bring down the regime. Finally, the paper will analyse the reaction of the Qatari government and tribes as well as the gradual consolidation of a Qatari national identity as a consequence of identity re-configurations associated with the ongoing crisis.
    معرّف المصادر الموحد
    https://youtu.be/D3qBiv-bujM
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/17028
    المجموعات
    • المؤتمر الدولي السنوي الخامس لمركز دراسات الخليج [‎36‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video