• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analysis of ICT usage patterns, benefits and barriers in tourism SMEs in the Middle Eastern countries: The case of Dubai in UAE

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Zaidan, Esmat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Information and communications technology (ICT) are widely used by enterprises to enhance their competitiveness. Travel agents (TAs) are among service providers for whom their integration of ICT and Internet technological capabilities could be the best marketing device and a potential promoter for enhancing their competitive positioning in the tourism sector. The study contextualizes ICT usage patterns in an underexplored context, the Middle East countries. This study provides an overview of the current state of affairs of the ICT adoption in small- and medium-size TAs in Dubai in United Arab Emirates. It investigates the usage patterns of the Internet by Dubai TAs, reasons for using the Internet, features of agents' website content, and perceived significant benefits of e-commerce and barriers to adoption. It is found that the majority of TAs use the Internet for several reasons, ranging from customizing services, attracting customers, communicating with customers, gaining access to international markets, providing TAs with information and finding out about suppliers and competitors. The significant perceived benefits identified in this study are establishing a reputation in the global markets, increasing sales, revenues and profits, improving distribution channels, increasing competitive advantage and customizing services to customer needs. On the other hand, it was found that the principal barriers hindering e-commerce adoption are limited resources versus the high cost of e-commerce adoption, online security concerns, lack of skilled information technology labour, a lack of customer readiness, and a lack of advice and support. The study identified the need for more training facilities for adopting e-commerce in TAs and the need for the government to provide incentives, professional advice, and guidance regarding appropriate e-commerce products and services at an affordable cost for TAs operating in the emirate. , 1 The Author(s) 2016.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1356766716654515
    http://hdl.handle.net/10576/17491
    المجموعات
    • الشؤون الدولية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video