• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • العمارة والتخطيط العمراني
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Leadership and collaboration in project management education: A case study

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    MAZZETTO, SILVIA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper discusses about the importance of practical experience and multidisciplinary collaboration in project management success and the apparent lack of emphasis placed on this within the context of university education. It introduces a multidisciplinary approach currently being implemented in the College of Engineering in Qatar University between the departments of Architecture and Urban Planning and Industrial and Systems Engineering. The research items cover specific areas of collaboration and leadership in project management and the collected data was then analyzed to compare Architecture and Engineering students in their approach to the multidisciplinary project and in the proper application of managerial tools for planning scope, time, cost and risk managements through integration, technology and communication. The paper provides strategies of effective practices applied for embedding enterprise and employability in higher education, in respect to the specific project experiences that are mandatory for each project manager. The students' outcomes demonstrate their ability to recognize the dialectic relationship between project management and the multidisciplinary approach to recognize the diversity of roles, needs, values, tools, as they relate their experience to the current environment for project management in Qatar. In other words, the question is: can the multidisciplinary collaboration, applied in higher education, enhance the interaction between theory and practical experience in a field mainly dominated by the theoretical approaches of different disciplines?
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.14455/isec.res.2017.37
    http://hdl.handle.net/10576/17658
    المجموعات
    • العمارة والتخطيط العمراني [‎307‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video