• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ability and Hurdle to Provide Banking Online Services: A Case Study of Banking Employees in Nigeria

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Omonaiye, Joseph Funsho
    Lalitha, V. V.Madhavi
    Khan, Habib Ullah
    Fournier-Bonilla, Sheila D.
    Singh, Rajvir
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Identifying the employee version regarding the necessities of customers and the status of the technological initiatives is one of the latest strategies of the online banking companies. As many of the studies are limited to collect the opinion of the customer, the other side of the coin is not coming to lime light. So, the present study intended to capture the opinion of the employees regarding two vital aspects - the ability of the organization to follow the pioneers of the industry with respect to adapting online banking practices and the hurdles that the online banking organizations are facing nationally and internationally. Two research questions are framed accordingly and the opinion of the employee regarding the questions is collected. A total of 90 employees of three reputed banks are selected at random and data is collected from them using the study tool, questionnaire. The collected is analyzed using simple statistical techniques and portrayed for better understanding. For the first question, answer is taken as yes and no and for the second research question, the average of the opinions regarding the social, economic, political and legal environments is considered. Thus, the opinion of the employees about Nigerian technology market is portrayed using pictorial representation. From the figures, it is affirmed that strategies have been being implemented in Nigeria by following the forerunners of the online banking industry. At the same time, it is also opined by majority of employees that the compartmentalized working of the sectors has become a big problem for the development of the online banking. On the whole, it is proved that synchronized services of all the sectors, aimed at customer oriented collaborative strategies can convince the customers to use online banking ventures and hence to upgrade themselves.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/CSCloud.2015.48
    http://hdl.handle.net/10576/18536
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video