• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A user-centric evaluation of e-government services in the GCC region: Case of state of Qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Al-Yafi , Karim
    Hindi, Nitham Mohammed
    Osman, Ibrahim Hassan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Evaluating users' satisfaction of e-Government services has been addressed by numerous studies. These mainly looked at e-Government users as citizens who are nationals and comply with the local culture of the governments providing these services. However, the GCC region has a particular culture stemming from the social structure and working environment. The expatriate population from different backgrounds form a significant portion of e-Government users. Therefore, the aim of this study is to explore users' satisfaction towards the electronic services provided by governments in the GCC region represented by the State of Qatar. In order to examine the suitability of the e-Government service portal, a cross-sectional survey targeting the users of three common e-Government services in Qatar evaluated users' satisfaction based on the four dimensions of the COBRA framework (Osman et al. 2014): Cost, opportunity, benefit and risk. SEM analysis demonstrated a good model fit and supported the hypotheses related to the effect of risk and benefit on users' satisfaction.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJEGR.2016100102
    http://hdl.handle.net/10576/20528
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video