• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Carbon footprint analysis of electric taxis in Istanbul

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Onat, N.C.
    Kucukvar, M.
    Toufani, P.
    Haider, M.A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The global climate change and fossil fuel dependency are two major important challenge for achieving sustainable transportation. Alternative vehicle technologies, especially electric vehicles, have great potential to reduce the environmental impacts from transportation and to diversify energy sources in transportation. In this study, carbon footprint of vehicles fueled by gasoline, diesel, liquefied natural gas (LPG), and electricity are analyzed and compared for possible candidates of taxi operations in a metropole city, Istanbul, Turkey. Environmentally extended multi-regional input-output analysis is conducted to evaluate the upstream (supply chain) emissions due to vehicle operations. According to the results, conventional vehicles which are powered by gasoline have the highest greenhouse gas emissions, while electric vehicles have the least. Upstream (supply chain) emissions of EVs is found to be highest compared to other options. The GHG emissions of EV and LPG vehicle are 130 and 123 gCO2-eqv./km, respectively. LPG is the most common fuel source for taxis in Turkey, especially in Istanbul. Considering that the marginal difference in these two vehicle types is very low, the carbon emission reduction potential of the EV is lower than expected. This is mainly because of the high fossil fuel dependence in the electricity generation mix in Turkey. To utilize the carbon emission reduction potential of EV in Turkey, the use of renewable energy sources for electricity production should be increased.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85067131668&partnerID=40&md5=7cc8965b498675f6c76ca45e92be9cab
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/20552
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1509‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video