• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of cultural distance on local residents perception of tourism development: The case of Dubai in UAE

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Zaidan, Esmat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study discusses the importance of understanding cultural differences between tourists and hosts for developing positive cross-cultural tourist interaction and its influence on the host's perception of sociocultural impacts of tourism. A logistic regression model is used to identify the significant positive as well as negative impacts perceived by hosts who view a significant cultural distance between them and tourists versus those who do not. It is found that there is a significant relationship between the perceived cultural differences and the perceived sociocultural impacts of tourism. The majority of respondents who do not perceive cultural differences agree to most of the perceived positive impacts of tourism. The results of running the regression model have identified improved quality of life as the largest positive impact. Becoming more proud of their city comes next, then improved infrastructure, followed by an increased variety of leisure attractions, and lastly more shopping varieties and facilities. On the other hand, the study found that higher prices for goods and services are the largest perceived negative impact. Tourist's failure to respect local customs and moral values comes next, followed by community conflict and tension, then loss of cultural identity, and increased crime. The implications of the results for tourism industry managements and marketers are presented as well as areas for future research.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/20843
    المجموعات
    • الشؤون الدولية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video