• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Influence of the request and purchase of television advertised foods on dietary intake and obesity among children in China

    Thumbnail
    عرض / فتح
    TV ad BMC PH.pdf (573.2Kb)
    التاريخ
    2021-12-01
    المؤلف
    Xian, Jinli
    Zeng, Mao
    Cai, Zhengjie
    Xie, Changxiao
    Xie, Yuqian
    Sharma, Manoj
    Zhao, Yong
    Shi, Zumin
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: This study aims to examine the effects of the request and purchase of Television (TV) advertised foods on children’s dietary intake, overweight and obesity in China. Methods: Data from 1417 children (aged 6–17 years) in the 2011 China Health and Nutrition Survey were analysed. The request and purchase of TV advertised foods were assessed through the frequency of children’s requests to purchase TV advertised foods and the frequency of parents’ purchases of these advertised foods, as well as the frequency of children’s purchases of TV advertised foods. The height and weight of children were measured. Logistic regression models were used to identify the associations between the request and purchase of TV advertised foods and overweight/obesity of children. Results: The request and purchase of TV advertised foods were positively associated with children’s dietary intake of energy, protein, fat and carbohydrates. After adjusting for potential confounding factors, children’s request and purchase of TV advertised foods and parent’s purchase of TV advertised foods were positively associated with children’s overweight/obesity: odds ratio (OR) and 95% confidence interval (CI) for overweight/obesity were: 1.46 (1.01–2.11) for children purchasing advertised foods ≥1 time/week, 1.59 (1.15–2.18) for parents purchasing advertised foods for their children ≥1 time/week and 1.39 (1.00–1.95) for children requesting advertised foods ≥1 time/week. Conclusions: The request and purchase of TV advertised foods are associated with children’s dietary intake. Moreover, the request and purchase of TV advertised foods can increase the risk of overweight and obesity of children. Health education involving children’s request and purchase of TV advertised foods and parents’ purchase of TV advertised foods should be considered in China.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85107854125&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12889-021-11191-z
    http://hdl.handle.net/10576/21331
    المجموعات
    • التغذية البشرية [‎457‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video