• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية القانون
  • أبحاث القانون
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية القانون
  • أبحاث القانون
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Language Acquisition Theory and Context in Materials Development for Second Language Writing Courses

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Language Acquisition Article (2.676Mb)
    التاريخ
    2021-06-18
    المؤلف
    Raza, Kashif
    Brown, Rafael Dean
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Supplementary materials, whether created by English language instructors themselves or borrowed from other resources, play a significant role in teaching writing to English language learners. In both cases, the development and/or selection process involves certain stages that challenge materials developers at different levels and with varying intensities. Research on writing instruction and SLW has extensively discussed strategies and techniques for materials development, but the difficulties that materials developers face during this process have not been given due consideration. This brief report provides an overview of the challenges and issues faced by material developers in second language writing courses and looks at these processes through the lens of language acquisition theory that adapts teaching strategies to meet the socio-cultural needs of the students. First, the article discusses the phases and stages of materials development. Then it describes the challenges and issues faced in writing materials development and how they manifest themselves in every day teaching and learning. Finally, the report suggests how to develop effective and relevant writing materials as well as strategies to modify them according to student and course needs.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18823/asiatefl.2021.18.2.19.649
    http://hdl.handle.net/10576/21646
    المجموعات
    • أبحاث القانون [‎297‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video