• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Support peer assessment processes in online problem-based learning

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Samaka, Mohammed
    Miao, Yongwu
    Wang, Disi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Problem Based Learning (PBL) is proposed as one of the most well-known alternatives to traditional lectures in modeling engineering graduates to become independent workers, critical thinkers, problem solver, lifelong learners, and team worker. In the past decades much has been reported about how to support online PBL, but much less attention has been given to support assessment in an online PBL. Recently, the authors of this paper have developed a domain-specific modeling language approach and an associated web-based PBL application to support the development and delivery of online PBL modules in a cost-effective and flexible manner. In this paper, the authors emphasize to support peer assessment in an online PBL. Through using a peer assessment example, the authors present how to support teachers, who may not have a comprehensive technical knowledge, to specify a peer assessment process as a segment of a PBL script, a graphical representation of a PBL strategy. Then the PBL application can transform a PBL script that including the peer assessment into a formal model represented in an international e-learning technical standard IMS-Learning Design (IMS-LD). Finally, such a formal model can be executed in any IMS-LD compatible run-time environment. We have demonstrated the technical feasibility of this approach through specifying and transforming the example peer assessment script. 2016 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2016.7474598
    http://hdl.handle.net/10576/22507
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video