• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Customer reviews analysis based on information extraction approaches

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Zhang, Haiqing
    Sekhari, Aicha
    Fourli-Kartsouni, Florendia
    Ouzrout, Yacine
    Bouras, Abdelaziz
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The existing information extraction approaches are generally analyzed and then categorized into several groups based on the superiority and the intelligence of the approaches as well as their capability to solve complex problems. Two practical approaches are provided to clarify how to use the information extraction solutions to obtain the valuable information from numerous reviews. The first approach is to support the front-end services in the EASY-IMP project. The customer preference and the optimum interest of customers is determined based on TF-IDF approach. Roughly 100,000 pages have been analyzed and the customer preference is studied based on the most relevant keywords. However, TF-IDF approach limits on the capability to provide the personalized infromation, which can only obtain the restricted information based on weights calcualtion. In order to extract more efficient customerized infromation, an opinion mining algorithm is proposed. The proposed algorithm aims to obtain sufficient information extraction results and reduce the complexity and running time of information extraction by jointly discovering the main opinion mining elements. The analyzed reviews show that the proposed algorithm can effectively and simultaneously identify the main elements. IFIP International Federation for Information Processing 2016.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33111-9_21
    http://hdl.handle.net/10576/22807
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video