• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • 2020 - Volume 23 - Issue 1
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • 2020 - Volume 23 - Issue 1
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    CUSTOMER RELATIONSHIPS IN BANKING: DOES RELATIONSHIP STRENGTH INFLUENCE RELATIONSHIP QUALITY AND OUTCOMES?

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CUSTOMER RELATIONSHIPS IN BANKING.pdf (460.5Kb)
    التاريخ
    2021-07-15
    المؤلف
    Al-Wugayan, Adel A
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigates how customer-bank relationship strength dimensions, reflected by relationship length, depth and width, influence the associations between customer-perceived relationship quality and relational outcomes in retail bank service industry. To date, it’s still unclear whether relationship strength could contribute to, or detract from, customer relationship quality and outcome. A total of 2,029 bank customers in Kuwait are surveyed and data collected is analyzed using PLS-SEM modeling to validate the proposed conceptual framework followed by Multi-Group Analysis to test study hypotheses. Obtained findings show that the linkages between relationship quality components (satisfaction, trust and commitment) and relational outcomes (loyalty and Word-of-Mouth) are affected by the level of relationship length and depth, while relationship width only influenced the association between satisfaction and relational quality. The inclusion of relationship strength that represents past customer behavior provides a more accurate and comprehensive view of the dynamics of the interrelationship between key antecedents and consequences of relationship marketing in the retail banking industry
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/sbe.2020.0121
    http://hdl.handle.net/10576/23254
    المجموعات
    • 2020 - Volume 23 - Issue 1 [‎4‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Tailored fabrication of iridium nanoparticle-sensitized titanium oxynitride nanotubes for solar-driven water splitting: Experimental insights on the photocatalytic-activity-defects relationship 

      Eid, Kamel; Soliman, A. Khaled; Abdulmalik, Dana; Mitoraj, Dariusz; Sleim, Mostafa H.; Liedke, Maciej O.; El-Sayed, Hany A.; Aljaber, Amina S.; Al-Qaradawi, Y. Ilham; Mendoza Reyes, Oliver; Abdullah, Aboubakr M.... more authors ... less authors ( Royal Society of Chemistry , 2020 , Article)
      Understanding the photocatalytic-activity-defects relationship of titanium oxynitride nanotubes (TiON-NTs) is important for tailoring their photocatalytic performance. Herein, we fabricated highly ordered and vertically ...
    • Thumbnail

      Challenges and practices identification in complex outsourcing relationships: A systematic literature review 

      Khan, Ghulam Murtaza; Khan, Siffat Ullah; Khan, Habib Ullah; Ilyas, Muhammad ( PLOS , 2022 , Article)
      Complex IT outsourcing relationships aptitude several benefits such as increased cost likelihood and lowered costs, higher scalability and flexibility upon demand. However, by virtue of its complexity, the complex outsourcing ...
    • Thumbnail

      Relationship between body mass index, risk of venous thromboembolism and pulmonary embolism: A systematic review and dose-response meta-analysis of cohort studies among four million participants 

      Rahmani, Jamal; Haghighian Roudsari, Arezoo; Bawadi, Hiba; Thompson, Jacqueline; Khalooei Fard, Razieh; Clark, Cain; Ryan, Paul M.; Ajami, Marjan; Rahimi Sakak, Fatemeh; Salehisahlabadi, Ammar; Abdulazeem, Hebatullah M.; Jamali, Mohammad Reza; Mirzay Razaz, Jalaledin... more authors ... less authors ( Elsevier , 2020 , Article Review)
      Background: The relationship between body mass index (BMI) and risk of venous thromboembolism (VTE) and pulmonary embolism (PE) is a controversial issue. This dose-response meta-analysis was performed to investigate the ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video