• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Blink rate vs Inner self perceived cognitive state while using virtual reality applications with haptic devices.

    Thumbnail
    عرض / فتح
    324.pdf (520.7Kb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Ottakath, Najmath
    Al Maadeed, Somaya
    Al Jaam, Jihad
    Saleh, Moutaz
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    On average, humans blink between eight and 21 times per minute while resting. Eye actions are influenced by external and internal stimuli. This can be utilized to measure internal cognition specifically focus and attention while performing tasks. In this experiment, an individual's self-perceived focus, attention and interaction level is collected and then correlated with eye blinks rate. The subjects are observed while performing experiments using haptic devices in a virtual environment. The experiment was modulated based on network quality and hardware quality to further quantify the effect of each scenario on subjects' intrinsic and extrinsic focus indicators. The experiment quantified the blinks and formulated a correlation between subjects' own perception of the event using statistical analysis. It can be found that there is an acceptable correlation between certain indicators, network quality, fatigue, stress, focus and enjoyability of the experiments. A good quality hardware and network did enhance the experience in all the subjects indicating a need for enhanced services for haptic and immersed mixed reality activities directly affecting the cognition especially in education tools. It can be inferred that eye blink rate can be used as an additional tool for measuring the cognition of individuals experience using haptic and virtual reality tools.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0168
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24532
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]
    • Theme 3: Information and Communication Technologies [‎16‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video