• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Development of an Immersive Cultural Game using Mixed Reality

    Thumbnail
    عرض / فتح
    319.pdf (1.285Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Boray, Yahia
    Zaky, Hesham
    Osman, Omar
    Fetais, Noora
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This game aims to preserve and spread cultural practices. It introduces new gaming mechanics, which allows user interaction with virtual game objects using hand gestures. The user's objective is to hunt prey in their natural habitat, which means that the player will physically change his location to hunt a specific prey using his falcon to mimic how the falcon hunts for its prey in the real world. This interaction with the real world, along with incorporation of realistic graphics and mixed reality features, enhances the user's experience and helps in preserving cultural practices. Previous work tried to achieve the same goal by different approaches that led to different user segments and different usability cases. One major limitation in that work was the accessibility due to the use of specialized hardware. The hardware is accessible to a small segment of users; however, given the new limitations forced by the COVID-19 situation reusing the hardware is prohibited ; and as a result, not many will have access to the developed solution. The current implementation was designed to work on both Android and IOS to have a social interaction between the largest possible numbers of players. Other features that could also contribute to the goal of the project include building a virtual museum and displaying real falcons using the capabilities mixed reality has to offer.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0170
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24534
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]
    • Theme 3: Information and Communication Technologies [‎16‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video