• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • التغذية البشرية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An exploratory social media intervention for perception and behavior on eating away from home: A cluster randomized trial in Chongqing, China

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    Main article (1.374Mb)
    التاريخ
    2022-05-01
    المؤلف
    Tingting, Wu
    Hu, Ping
    Zou, Mao
    Zhang, Fan
    Zeng, Huan
    Sharma, Manoj
    Zhao, Yong
    Shi, Zumin
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A modern diet with high energy density is harmful to health and negatively affects the environment. Eating out is particularly prevalent among young adults and has steadily increased in many countries over the last few decades. This study aims to assess the impact of nutrition education interventions on social media on cognitive and behavioral changes in the diet of university students. A cluster-randomized trial with an intervention group (n = 853) and a no-intervention control group (n = 846) was conducted in Chongqing. A two-month educational intervention was conducted through social media (WeChat official account, Sina Weblog, and Tencent Weibo) with participants of the intervention group. Self-reported eating-out-related knowledge and behaviors were assessed at baseline and six and eight months after randomization. Multilevel mixed-effects logistic regression and linear regression analyses accessed the outcomes between the intervention and control groups. The proportion of participants in the high-level knowledge and attitude group in the intervention group increased by 13% and 8.5% compared with the control group (p < 0.05). The effects of the intervention on the outcomes significantly changed over time, as demonstrated by the achieved statistical significance for knowledge and attitude score (p for group and time interaction <0.001) in the interaction between time and randomization groups. The high-frequency eating away from home/school at weekends decreased from 29.6% to 27.3% in the intervention group. In the control group, the high-frequency eating away from home/school at weekends in the increase was increased (26.3%–27.2%). A total of 73.6% of respondents in the intervention group reported that they consciously reduced their frequency of eating away from home/school. The possibility exists for narrowing the perception and behavior disparity gap through the effective use of social media, such as WeChat and Microblog, which could be a sustainable platform to provide health education or new food policies to promote healthy eating and reduce food waste among university students.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095965262200837X
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.131206
    http://hdl.handle.net/10576/29019
    المجموعات
    • التغذية البشرية [‎441‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video