• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكيميائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكيميائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Influence of fuel ratio on the performance of combustion synthesized bifunctional cobalt oxide catalysts for fuel cell application

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Ashok A.
    Kumar A.
    Bhosale R.R.
    Almomani F.
    Saleh Saad M.A.H.
    Suslov S.
    Tarlochan F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Solution combustion synthesis was used to prepare cobalt oxide nanoparticles at different fuel ratio (φ = 0.5, 1, and 1.75). The synthesized particles were characterized using XRD, SEM, TEM, FTIR and XPS to study the morphological and structural features. The fuel rich condition provides a reducing atmosphere limiting further oxidation of synthesized nanoparticles but produces more carbon residue on the catalyst surface compared to fuel lean conditions. Increasing the fuel ratio (φ value) from 0.5 to 1.75 increases the crystallite size and lowers the surface area. The electrocatalytic performance studies conducted by cyclic voltammetry (CV) and linear sweep voltammetry (LSV) indicate significant changes in catalytic activities due to variation in synthesis conditions. The LSV results obtained between potential of −1.2 V and 0.75 V shows all the three cobalt oxide catalysts to have bifunctional properties of being active for both oxygen reduction reaction (ORR) and oxygen evolution reaction (OER), with Co synthesized at lower fuel ratio (φ = 0.5) displaying the highest current density. The onset potential for Co (φ = 0.5) is more positive than Co (φ = 1) and Co (φ = 1.75). The kinetic current density for Co (φ = 0.5) is 6.45 mA cm−2 and decreases with increase in fuel ratio. The OER current starts at ∼0.45 V for all the catalysts showing maximum density for Co (φ = 0.5) and gradually decreasing for catalysts synthesized at higher fuel ratio.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhydene.2018.02.111
    http://hdl.handle.net/10576/30334
    المجموعات
    • الهندسة الكيميائية [‎1202‎ items ]
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1472‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video