• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Online Assessment Platforms: What is on Offer?

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Eur J Dental Education - 2022 - Ali - Online Assessment Platforms What is on Offer.pdf (290.0Kb)
    التاريخ
    2022-04-21
    المؤلف
    Ali, Kamran
    Barhom, Noha
    Duggal, Monty
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Web-based digital assessment platforms offer several benefits for educational providers. The aims of this study were to evaluate digital assessment platforms suitable for design, delivery and quality assurance of assessments in dental education to facilitate informed choices by educational providers. The study was based on an online cross-sectional survey. A questionnaire was designed to include relevant details of providers, types of assessments offered, post-assessment psychometrics, remote proctoring, integration with digital learning platforms faculty training, and indicative costs of services. Following a google search, 25 potential providers of digital assessment software were identified and contacted by email. Ten companies responded to the questionnaire. All providers, except one, reported extensive experience in delivering high-stake assessments for programs in dentistry, medicine and allied health professions. All companies confirmed availability of a wide variety of assessment formats and also offer remote proctoring either directly or through third parties. Indicative costs of different assessment platforms were also provided. This paper underscores the need for dental institutions to make informed decisions when choosing the most appropriate digital assessment platforms to suit their educational needs. It also provides a snapshot of services offered by commercial providers of assessment platforms. The Association for Dental Education in Europe can serve as a central hub to guide dental institutions on making informed choices for suitable assessment platforms to address their needs.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/eje.12807
    http://hdl.handle.net/10576/30799
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎432‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video