• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing Decision-Making in Education of Restorative and Prosthetic Dentistry: A Pilot Study

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Iozzino R.
    Champin P.-A.
    Richert R.
    Bu R.
    Palombi O.
    Charlin B.
    Tamimi F.
    Ducret M.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: To evaluate whether a concordance assessment (CA) software application is able to assess decisionmaking in restorative and prosthetic dentistry. Materials and Methods: Vignettes representing 10 different clinical situations were integrated into a software application. Each vignette included 3D digital models and a short case, as well as 5 therapeutic options rated on a 4-point Likert scale (?2 = strongly contraindicated; ?1 = contraindicated; +1 = indicated; +2 = strongly indicated). A panel of 15 dental educators (9 educators from a department of prosthetic dentistry [PD] and 6 from a department of conservative dentistry [CD]) evaluated the indication of each of the 5 therapies for the 10 vignettes. Results: This pilot questionnaire showed good internal consistency in most therapies (Cronbach?s = 0.86), with the exception of more recently introduced therapies (overlay/veneerlay and endocrown). Out of a maximum score of 100, the mean score for CD educators (79.2 � 3.2) was not significantly different (P= .73) from that of a PD educator (77.8 � 3.5). Scores ranged from 66.8 to 89.6. Analysis of the expert panel?s responses also mostly reported (34/50) a distribution of responses that was characteristic of CA and uncertain situations. Conclusion: The present software application was able to reproduce and assess decision-making in dentistry with satisfying internal consistency of educators. Int J Prosthodont 2021;34:585?590. doi: http://dx.doi.org/10.11607/ijp.7228
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.11607/ijp.7228
    http://hdl.handle.net/10576/31824
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎424‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video