• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية طب الأسنان
  • أبحاث طب الأسنان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Development of a Checklist to Prevent Reconstructive Errors Made By Undergraduate Dental Students

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Almufleh B.
    Ducret M.
    Malixi J.
    Myers J.
    Nader S.A.
    Franco Echevarria M.
    Adamczyk J.
    Chisholm A.
    Pollock N.
    Emami E.
    Tamimi F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: To design a checklist in order to reduce the frequency of reconstructive preventable errors (PE) performed by undergraduate dental students at McGill University. Materials and Methods: The most common PE occurring at a university dental clinic were identified by three reviewers analyzing the refunded cases, and used to create a preliminary checklist. This checklist was then validated by a panel of dental educators to produce a finalized 20-item checklist. The 20-question checklist was then submitted to students in a cross-sectional survey-based study to evaluate its relevance to undergraduate clinical education needs. Results: As many as 81% of students reported to have forgotten at least one item of the checklist during care of their last patient, and the most forgotten checklist items corresponded to the pretreatment stage. The students also reported that 17 of the 20 items in the checklist were relevant to a considerable extent or highly relevant. Conclusion: Common PE identified in the undergraduate clinic could be used to create a checklist of relevant items designed to reduce errors made by students and practitioners performing prosthodontic and reconstructive treatments. However, further studies are required to evaluate the implementation and efficiency of the checklist.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/jopr.13177
    http://hdl.handle.net/10576/31837
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎418‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video