• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Optimizing university campus shuttle bus congestion focusing on system effectiveness and reliability: A combined modeling based-routing approach

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Kutty A.A.
    Al-Jurf N.
    Naser A.F.
    Kucukvar M.
    Ayad H.
    Al-Obadi M.
    Abdella G.M.
    Bulak M.E.
    Elkharaz J.M.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Increased vehicular queuing inside universities has amounted to pressing concerns for staff and students, distorting their time schedules to reach classes and office buildings on time. This paper attempts to alter the traditional transportation service behavior within university campuses to reduce traffic congestions and facilitate system effectiveness and reliability through a modeling-based routing and optimization approach. A qualitative conceptual model using a system thinking approach identifies the relationships and feedback between university shuttle bus system effectiveness, service performance, and traffic congestion. A bi-objective goal programming optimization model is developed and used to select the best alternative routes for university shuttle bus services during congested peak hours considering a continuous-circulation feeder mode. Qatar University shuttle bus service network is taken as the case for model implementation. A Monte Carlo simulation was used to verify the daily bus capacity, ensuring that the chosen alternative routes met the expected demand. A sensitivity analysis was then conducted to identify the most sensitive bus stops along the best-selected routes. Results showed that the proposed alternative routes improved the system effectiveness by 75% and the alternative proposed routes satisfied the stations? daily demand.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85121123141&partnerID=40&md5=341630695af05ab5682cf6314cdd058f
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/31859
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1499‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video