• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Innovative Nutrition Education: A Color-Coded Tool for Individuals with Low Literacy Level

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Main article (828.0Kb)
    التاريخ
    2022-02-01
    المؤلف
    Bawadi, Hiba
    Al-Jayyousi, Ghadir Fakhri
    Shabana, Hala
    Boutefnouchet, Sana
    Eljazzar, Sereen
    Ismail, Shrooq
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: The food exchange system was developed to serve as an educational tool in helping individuals plan their own meals. This study aimed to develop a friendly-user food exchange list for individuals with a low literacy level; (2) Methods: A two-group, pre-test/post-test research study aimed to develop a friendly-user food exchange list for individuals with a low literacy level. Thirty female workers of low literacy were recruited. Participants were divided into two groups. Group one was taught how to use the standard exchange system, while group two was taught how to use the modified exchange system. Each participant was assigned a task of prepare a meal with a specified caloric content and macronutrient distribution. The task was assigned before and after the exchange list education session. Groups’ differences were tested using the chi-square test, and the analysis of variance (ANOVA); (3) Results: A higher percentage of participants in group two were able to plan daily diets that achieved the recommendations of fruits (p = 0.02), protein (p = 0.03), dairy (p < 0.001), carbohydrates (p < 0.001), and calories (p < 0.001). Moreover, diet plans prepared by group two had a higher healthy eating index (p < 0.001) when compared to diet plans prepared by group one. The modified exchange lists are a friendly-user tool that can be implemented for individuals with low literacy, since it relies on visual techniques.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85123984398&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/healthcare10020272
    http://hdl.handle.net/10576/33311
    المجموعات
    • الصحة العامة [‎508‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video