• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of the use of the Red Lotus Critical Health Promotion Model as a pedagogical framework on health promotion graduates' professional practice: A mixed methods study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    OHara & Taylor 2022 Impact of RLCHP on graduates.pdf (1.022Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    O'Hara, Lily
    Taylor, Jane
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Issue Addressed: The Red Lotus Critical Health Promotion Model (RLCHPM) is designed to support critical health promotion practice. This study investigated the impact of the use of the RLCHPM as a pedagogical framework for competency-based university curricula on the practice of graduates from health promotion programs from an Australian regional university. Methods: A mixed methods study was undertaken, including an online survey of all 195 graduates from 2008 to 2016, followed by semi-structured interviews with a subset of respondents. Results: There were 95 survey respondents and 10 interviewees. More than half of the survey respondents reported that the model impacted health promotion programs they are involved in, however, less than a quarter felt it impacted workplace policies. The impact was significantly higher for those with higher levels of knowledge about, confidence in using, and perception of utility of the RLCHPM, and stronger alignment of their practice with critical health promotion values and principles. Graduates' embodiment of the model's values and principles in practice enhanced the impact of the model. Factors that limited the impact included participants' implicit use of components of the model without explicit reference to the model, and the incongruence between participants' professional practice ideals and those of their workplace context. Conclusions: The use of the RLCHPM as a pedagogical framework for university health promotion programs positively impacted graduates' practice within the Australian context. So What?: The RLCHPM could be used as a pedagogical framework in universities to develop competency-based critical health promotion curricula to enable graduates to progress critical health promotion practice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85135281699&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/hpja.642
    http://hdl.handle.net/10576/33326
    المجموعات
    • الصحة العامة [‎507‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video