• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Language Learning Strategy Use by Arabic Speaking Students Learning English through Content areas

    عرض / فتح
    Main Article (1.393Mb)
    التاريخ
    2009
    المؤلف
    Eslami, Zohreh
    Al-Buainain, Haifa
    Tzou, Juliet
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The success of learning in any language is usually dependent upon the kinds of learning strategies adopted by the language learner. Research into language learning strategies has thus assumed great importance as more and more language learning classrooms are becoming learner-centered. Many researchers have artempted to define and classify language learning strategies, but despite the seemingly divergent ways of defining and categorizing the strategies one can observe more parallels than differences in the various classifications and definitions. This paper will first begin by reviewing the multiple definitions given to the concept of language learning strategies followed by a brief discussion of some scholars’ classification of language learning strategies, The focus of the paper will be a report on the results of a recent study involving 25 female Arab students enrolled in the Texas A&M and Qatar University teacher education program who responded to a self-report questionnaire, Strategy Inventory for Language Learning (SUL) (Oxford, 1990). As demonstrated by other previous studies that also used SILL, the use of language learning strategies are affected by such factors as age, gender, cultural background, L2 proficiency, etc. This paper aims to investigate the effect of L2 proficiency level an the frequency of use in language learning strategies on the part of the 25 participants. The Jindings of this study have implications for teaching and learning English by Arab speaking students learning English through content area.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/33481
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎107‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video