• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الشبكات وخدمات البنية التحتية للمعلومات والبيانات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الشبكات وخدمات البنية التحتية للمعلومات والبيانات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Real-time cooperative data routing and scheduling in software defined vehicular networks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Kalupahana Liyanage Kushan, Sudheera
    Ma, Maode
    Chong, Peter Han Joo
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Links in vehicular networks are highly dynamic and generally exist only for a limited amount of time. Moreover, data packets are generally transmitted over multiple hops and have diverse latency requirements. The above situations together create a dilemma on the order/priority of the packets to be transmitted. However, the existing channel access mechanism of VANET does not critically consider the aforementioned aspects when granting channel access, and rather focuses on avoiding and resolving packet collisions. In order to bridge this gap, we present an improved channel access granting mechanism for data routing and scheduling via software defined vehicular networks (SDVN). We scrutinize the aforementioned parameters via a global perspective and utilize diverse channel modes cooperatively to maximize the delivery of data packets under delay tolerance and link connectivity regions. The primary problem is formulated as an integer linear programming (ILP) problem. The model avoids possible packet transmission conflicts via constraints while scrutinizing the wireless nature of links. Moreover, the proposed model is easily extended for the cooperative data communication under road side unit (RSU) application scenario. Furthermore, we present two computational improvement strategies based on incremental optimization and maximum independent sets (MIS) for the two application scenarios to shift the computational complexity to a realizable level for real-time communication. The effectiveness of the proposed routing and scheduling framework is comparatively evaluated with realistic mobility embedded road networks.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140366421003753
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.comcom.2021.10.003
    http://hdl.handle.net/10576/33602
    المجموعات
    • الشبكات وخدمات البنية التحتية للمعلومات والبيانات [‎142‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video