• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Some Determinants of Student Performance in Principles of Financial Accounting (II) – Further Evidence from Kuwait

    Thumbnail
    عرض / فتح
    003-002-2012.pdf (1.499Mb)
    التاريخ
    2012-09
    المؤلف
    Khalid, Abdulla A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study was to perform an empirical investigation of the influence of select factors on the academic performance of students studying Principles of Financial Accounting (II). This study attempts to fill some of the gaps in the existing local and regional accounting education literature and to provide comparative evidence for the harmonization of international accounting education. A stepwise regression model using a sample of 205 students from the College of Business Studies, one of the tributaries of accounting education in Kuwait, was used to test the study’s hypotheses. The results indicate that the influences of the selected factors are diverse in their effects on student performance. The prerequisite grade had the most significant influence on student performance, followed by student GPA, time-lag (the time elapsed between studying the two parts of Principles of Financial Accounting), and finally college experience. Student gender, age, and major showed no significant influence on student performance. The study concludes by considering the implications of these findings for the administration of the College of Business Studies and similar institutions, and suggests avenues for future research.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3451
    المجموعات
    • [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video