• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Optimal Pricing and order quantity strategies for a firm offering multiple products facing customers cannibalization and random market demand

    Thumbnail
    عرض / فتح
    005-002-2010.pdf (2.400Mb)
    التاريخ
    2010-05
    المؤلف
    Al-Zaini, Hamoudeh S.
    Raza, Syed A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper studies a firm’s profitability problem offering its products into different market segments at differentiated prices. In order to improve the firms’ profitability the firm needs to decide the prices and order quantities allocations for each market segment. In perfect market segmentation, it is assumed that the customers do not cannibalize between market segments. Whereas, in the case of imperfect market segmentation, the customers are assumed to cannibalize from a high price market segment to a lower price segment. Models to determine the optimal strategies for pricing and order quantity for the perfect as well as for the imperfect market segmentations are proposed with both the deterministic and stochastic customers’ demand. The study has shown that the perfect market segmentation always yields higher revenues compared to no segmentation for a firm facing both the deterministic and stochastic demand situations. In addition to this, the study has also shown that when cannibalization exists, a firm is still able to yield higher revenues compared to the case of no market segmentation facing both the deterministic and stochastic demands, however, greater the extent of cannibalization could result substantial losses in the profitability.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3455
    المجموعات
    • [‎6‎ items ]
    • المالية والاقتصاد [‎455‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video