• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Scratch-Rec: a novel Scratch recommendation approach adapting user preference and programming skill for enhancing learning to program

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-06-01
    المؤلف
    Qi, Peng
    Sun, Yan
    Luo, Hong
    Guizani, Mohsen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Among teenagers, online programming learning platforms, such as Scratch, have obtained promising achievements for guiding beginners. However, with the ever-growing number of users, there is an urgent issue that learners are confused by the massive amounts of programming resources and cannot find projects that fulfill their tastes and programming skills. To tackle this issue, we propose Scratch-Rec, which is a novel Scratch recommendation model considering programming preferences and programming skills, to help users find suitable programming resources. In Scratch-Rec, we first design a project embedding scheme to convert projects into vectors that preserve source code features and semantic features. Based on the embeddings, we propose a water wave diffusion model to analyze users’ diverse preferences and aggregate their programming preferences along links in a user-project interaction graph. To track the evolving programming skills of users, we advance a programming skill learning model that combines long-short term memory networks (LSTM) with an attention network. LSTM models the time-dependency programming skills while the attention network weighs the importance of projects. Then, users’ programming preferences and programming skills are merged and input to multilayer perceptron neural networks for final probability predictions. Extensive experiments on the Scratch dataset show that Scratch-Rec performs better than other state-of-the-art models in recommending programming projects.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85122367787&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s10489-021-02970-7
    http://hdl.handle.net/10576/34764
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video