• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Determinants of intention to use e-government services: An integrated marketing relation view

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0736585322000107-main.pdf (2.168Mb)
    التاريخ
    2022-01-31
    المؤلف
    Zahid, Hasan
    Ali, Saqib
    Abu-Shanab, Emad
    Muhammad Usama Javed, Hafiz
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The E-government development index (2020) for the southern Asian region is below the world average, with Pakistan placing seventh out of eight nations. Although Pakistan's government developed the Electronic Government Directorate (EGD) in 2005, the country's adoption rate of e-government services is extremely low. This research aimed to expand the decomposed theory of planned behavior (DTPB), which is based on the Unified Model of electronic government adoption (UMEGA), to more comprehensively understand the determinants of e-government adoption behaviour among 396 citizens in Pakistan. The extension is implemented by adding the impact of relational bonds (economic, social and structural) on trust. The findings show that the following four factors have a significant effect on citizens intention to adopt e-government services: (a) attitude, (b) subjective norm, (c) perceived behaviour control (d) trust. These four factors are predicted by effort expectancy and performance expectancy, mass media influence and family influence, self-efficacy, economic, structural and social bonds, respectively. Furthermore, this research validates the applicability of the DTPB model and demonstrates that the extended DTPB model, which is based on the UMEGA model, has excellent predictive power in understanding citizens intention to adopt e-government services. Based on these findings, implications for policymakers and recommendations for further future research are offered.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0736585322000107
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tele.2022.101778
    http://hdl.handle.net/10576/35246
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video