• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Determinants of the continuous use of mobile apps: The mediating role of users awareness and the moderating role of customer focus

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Determinants of the continuous use of mobile apps.pdf (410.9Kb)
    التاريخ
    2021-07-25
    المؤلف
    Hammouri, Qais
    Al-Gasawneh, Jassim Ahmad
    Abu-Shanab, Emad Ahmad
    Nu-Sairat, Nawras M.
    Akhorshaideh, Hakim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research empirically explored the factors influencing the continuous use of mobile Apps in Jordan. The research utilized the Theory of Planned Behavior, the Diffusion of Innovation Theory and the Social Cognitive Theory to build the conceptual foundation of the research model. Using a quantitative approach, the study utilized a questionnaire with a set of well-validated items for the purpose of collecting data. The study collected 524 usable surveys, and analyzed the data using structural equation modeling technique (PLS-SEM). Results indicated that the three constructs relevant to this study (perceived risk, mobile self-efficacy, and social influence) were significant in predicting a users' awareness and the continuous use of mobile Apps. Customer focus moderated the relationship between awareness and continuous intention. In addition, the findings also confirm that users’ awareness mediated the relationship between the three independent variables and the continuous use. The Detailed findings of this research are discussed, with conclusions and future research reported at the end.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85114672271&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.5267/j.ijdns.2021.7.014
    http://hdl.handle.net/10576/35295
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video