• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessment of turn signal use at two-lane roundabouts in Doha city

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    2022_Muley et al_ANT22_Turn signal.pdf (674.9Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Deepti, Muley
    Dias, Charitha
    Umlai, Al-Harith
    AlArdah, Husam
    Shah, Mohammad
    Murtaza, Mohammad
    Abou-sido, Firas
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Turn signal and lane change indicators can be identified as an effective way for drivers to communicate with each other. Additionally, the use of turn signals has significant safety implications. This study explored the usage of turn signal indicators when approaching and leaving two-lane roundabouts. In total, 415 and 400 vehicles entering and exiting two roundabouts located in Doha city were observed, respectively. Results explained that overall 23% and 18% entering and exiting vehicles used turn signals, respectively. Younger (< 25years old) drivers tend to use turn signals significantly lesser compared to middle and old aged drivers. While entering and exiting, drivers turning left or making U-turns tend to use turn signals more compared to other turning movements. In addition, drivers wearing formal clothes used the turn signal more frequently as compared to drivers wearing casual or traditional clothes. The professional drivers displayed significantly higher tendency of using turn signal compared to sedan and SUV drivers. The outcomes of this study could assist the government authorities to devise policies and driver-training schemes aiming at improving the safety at roundabouts.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922004252
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2022.03.013
    http://hdl.handle.net/10576/35550
    المجموعات
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video