• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Political connections, media coverage and firm performance: evidence from an emerging market

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-10-04
    المؤلف
    Hassan, Mostafa Kamal
    Lahyani, Fathia Elleuch
    Elgharbawy, Adel
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The purpose of this study is to investigate the effect of politically connected directors (PCDs), media coverage and their interaction on firm performance in an emerging market economy (UAE). Design/methodology/approach: This study relies on the agency theory and the resource dependency theory and uses a panel data set of a sample of non-financial firms listed in the UAE stock market from 2009 to 2016. Data were analyzed using fixed-effects regression. Instrumental variable regression was used to address potential endogeneity. Findings: PCDs and media are positively associated with firm performance (ROE and Tobin’s q). Media moderates the PCDs–performance relationship, as the interaction between PCDs and media coverage is negatively associated with firm performance. Under growing media attention, reputational concerns prevent PCDs from using their connections to gain particular advantages to their firms to avoid damaging their image. Practical implications: Regulators need to acknowledge and define the roles of PCDs and media in business governance. Originality/value: To the best of authors’ knowledge, this study is the first empirical examination testing the effect of the interplay between PCDs and media on firm performance in an emerging market economy such as UAE.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85139191870&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/MEDAR-09-2021-1439
    http://hdl.handle.net/10576/35947
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video