• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An incentive mechanism design for socially aware crowdsensing services with incomplete information

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Nie, Jiangtian
    Luo, Jun
    Xiong, Zehui
    Niyato, Dusit
    Wang, Ping
    Guizani, Mohsen
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Traditional crowdsensing platforms rely on sensory information collected from a group of independent users or sensors. Recently, socially aware crowdsensing services have been introduced as the integration of social networks and crowdsensing platforms. For example, in health-related crowdsensing applications, a user benefits from information regarding food, exercise, medicine, and medical treatment collected and shared by his/her socially connected friends and family members. In this article, we first introduce basic concepts of socially aware crowdsensing services and highlight the importance of social network effects in the services. Typically adopted in social networks, network effects are used to quantify the influence of an action or preference of one user on other users with social ties. With this focus, we then discuss important aspects of socially aware crowdsensing services with network effects and some technical challenges. We find that game theory is a suitable analytical tool to investigate such crowdsensing services, for which important related work is surveyed. To address existing research gaps, we propose a game model for an incentive mechanism design with incomplete information about social network effects in socially aware crowdsensing. The proposed model is shown to improve the benefits of the crowdsensing service provider as well as those of the users. 1979-2012 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/MCOM.2019.1800580
    http://hdl.handle.net/10576/36111
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2485‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video