• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploiting context severity to achieve opportunistic service differentiation in vehicular ad hoc networks

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Salahuddin, Mohammad A.
    Al-Fuqaha, Ala
    Guizani, Mohsen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Wireless Access in Vehicular Environment (WAVE) dictates primitives for intelligent transportation system (ITS) applications and services. The medium access control (MAC) layer in WAVE facilitates service differentiation. This offers quality of service (QoS) by prioritizing traffic through different access categories (ACs), which are based on application-requested priorities. However, it is oblivious to network load, to delay requirements for ITS safety applications, and to the "severity" of vehicles. In this paper, we propose a novel opportunistic service differentiation (OSD) scheme as an enhancement to WAVE. We define a fuzzy inference system (FIS) to deduce a context severity metric (CSM) that relates the driving behavior of a vehicle to its environment. Our OSD traffic distribution heuristic prioritizes vehicle traffic, with respect to CSM, and accounts for network load and link layer bounds. Furthermore, the OSD scheme guarantees that ACs do not exceed maximum allowable delay for ITS applications. Our methodology entails defining and designing a linear programming (LP) model for verification and validation of the OSD scheme. We perform a comparative study of OSD-enhanced WAVE and classical WAVE analytically and in a vehicular ad hoc network (VANET) simulator. We show that both simulation and analytical results substantiate our claim of improvement in performance of OSD-enhanced WAVE over classical WAVE. 2013 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2013.2295299
    http://hdl.handle.net/10576/36186
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video