• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Discovering influential users in micro-blog marketing with influence maximization mechanism

    Thumbnail
    التاريخ
    2012
    المؤلف
    Fei Hao
    Chen, Min
    Chunsheng Zhu
    Guizani, Mohsen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Micro-blog marketing has become a main business model for social networks nowadays. On social networking sites (e.g., Twitter), micro-blog marketing enables the advertisers to put ads to attract customers to buy their products. During this process, a rather key step for the success of advertisers is to conduct marketing researches to discover which micro-blog users are their potential customers who can greatly promote their products to other customers so that the advertising investment can be greatly reduced. This problem is considered as 'influence maximization' issue. In this paper and in attempt to discover the influential users in micro-blog marketing, we try to analyze the influences of nodes in a micro-blog network and propose a Community Scale-Sensitive Maxdegree (CSSM) algorithm for maximizing the influences when placing ads. Experimental results on the very hot micro-blog service (i.e., Twitter dataset) demonstrate that our proposed CSSM algorithm significantly outperforms other related node selection strategies, in terms of the influence spread and time complexity. 2012 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/GLOCOM.2012.6503157
    http://hdl.handle.net/10576/36217
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2483‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video