• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    CAT: Credibility Analysis of Arabic Content on Twitter

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    El Ballouli, Rim
    El-Hajj, Wassim
    Ghandour, Ahmad
    Elbassuoni, Shady
    Hajj, Hazem
    Shaban, Khaled
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Data generated on Twitter has become a rich source for various data mining tasks. Those data analysis tasks that are dependent on the tweet semantics, such as sentiment analysis, emotion mining, and rumor detection among others, suffer considerably if the tweet is not credible, not real, or spam. In this paper, we perform an extensive analysis on credibility of Arabic content on Twitter. We also build a classification model (CAT) to automatically predict the credibility of a given Arabic tweet. Of particular originality is the inclusion of features extracted directly or indirectly from the author's profile and timeline. To train and test CAT, we annotated for credibility a data set of 9, 000 Arabic tweets that are topic independent. CAT achieved consistent improvements in predicting the credibility of the tweets when compared to several baselines and when compared to the state-of-the-art approach with an improvement of 21% in weighted average F-measure. We also conducted experiments to highlight the importance of the user-based features as opposed to the content-based features. We conclude our work with a feature reduction experiment that highlights the best indicative features of credibility. 2017 Association for Computational Linguistics
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18653/v1/W17-1308
    http://hdl.handle.net/10576/37493
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2484‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video