• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards scalable traffic management in cloud data centers

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Assi, Chadi
    Ayoubi, Sara
    Sebbah, Samir
    Shaban, Khaled
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Cloud Computing is becoming a mainstream paradigm, as organizations, large and small, begin to harness its benefits. This novel technology brings new challenges, mostly in the protocols that govern its underlying infrastructure. Traffic engineering in cloud data centers is one of these challenges that has attracted attention from the research community, particularly since the legacy protocols employed in data centers offer limited and unscalable traffic management. Many advocated for the use of VLANs as a way to provide scalable traffic management, however, finding the optimal traffic split between VLANs is the well known NP-Complete VLAN assignment problem. The size of the search space of the VLAN assignment problem is huge, even for small size networks. This paper introduce a novel decomposition approach to solve the VLAN mapping problem in cloud data centers through column generation. Column generation is an effective technique that is proven to reach optimality by exploring only a small subset of the search space. We introduce both an exact and a semi-heuristic decomposition with the objective to achieve load balancing by minimizing the maximum link load in the network. Our numerical results have shown that our approach explores less than 1% of the available search space, with an optimality gap of at most 4%. We have also compared and assessed the performance of our decomposition model and state of the art protocols in traffic engineering. This comparative analysis proves that our model attains encouraging gain over its peers. 2014 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TCOMM.2014.012614.130747
    http://hdl.handle.net/10576/37531
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video