• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bottom-up rather than top-down: evidence from Middle Eastern and North African educational institutions

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-08-12
    المؤلف
    Mah'd, Osama
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: Educational institutions in the Middle East and North Africa (MENA) are striving for better resource management and finance. The bottom-up budgeting approach plays an important role in motivating executives' performance. The main aim of this paper is to discover whether there is a significant difference between bottom-up and a top-down approaches to budgeting in terms of managers' performance. Design/methodology/approach: Questionnaires were distributed to 453 university executives in 21 MENA educational institutions. The Kruskal–Wallis test was utilized to test the difference between the three groups (bottom-up, top-down and consultative approaches). Further analysis was conducted to test the difference between the two groups using the Mann–Whitney test. Findings: The results show that there is a significant difference between a bottom-up and top-down approach in terms of managerial performance. The study's findings indicate that the bottom-up approach to budgeting leads to higher performance indicators than a top-down approach to budgeting. Originality/value: The current study contributes to the research as it increases awareness of budgeting approaches that are used in higher education institutions, specifically in terms of the effect of these differences on executives' performance.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85089297470&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JPBAFM-02-2020-0008
    http://hdl.handle.net/10576/37563
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video