• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Innovations and Hotel Performance in the Aftermath Announcement of Qatar Hosting FIFA 2022 World Cup

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Charfeddine, Lanouar
    Dawd, Issa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article explores innovation processes in tourism within the context of Qatar Hotel sector. A theoretical framework, drawing on the existing literature, is developed to analyze innovation- performance relationships. Using the partial least squares-structural equation modeling technique for a sample of all the three to five-star hotels in Qatar over 6 months between 2016 and 2017, the relationship between four innovations types and five types of performances are examined. The results show the existence of an innovativeness path beginning from organizational innovation leading to an improvement of the hotels' financial performance. Most specifically, organizational innovation is a key driver of innovative performance, while operational performance is the main driver of financial performance. Our research provides a better understanding of the innovation types driving hotels performance in the developing world, which may differ from the world developed countries. The findings of this study should inform policy discussions and the development of strategies to enhance innovation capacity among tourism enterprises 2022. Cognizant, LLC.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3727/152599521X16192004803728
    http://hdl.handle.net/10576/37631
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • المالية والاقتصاد [‎437‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video