• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effectiveness of social media sentiment analysis tools with the support of emoticon/emoji

    Thumbnail
    عرض / فتح
    978-3-030-14070-0_68.pdf (148.2Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Peacock, Duncan C.
    Khan, Habib Ullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Organizations are increasingly interested in using microblogging platforms, such as Twitter, to get rapid feedback in several domains using sentiment analysis algorithms to rate, for example, whether a target audience is happy or unhappy. However, posts on microblogging platforms can differ from the source material used to train the sentiment analysis tools. For example, emojis and emoticons are increasingly employed in social media to clarify, enhance, or sometimes reverse the sentiment of a post but can be stripped out of a piece of text before it is processed. Responding to this interest, many sentiment analysis algorithms are being made available as web services, but as details of the algorithms used are not always published on the website, comparisons between web services and how well they deal with the peculiarities of microblogging posts can be difficult. To address this, a prototype web application was developed to compare the performance of nine tweet-related sentiment analysis web services and, through targeted hypotheses, to study the effect of emojis and emoticons on polarity classification. Twelve specific research test sets were created with the application, labelled by volunteers, and tested against the analysis web services with evaluation provided by two- and three-class accuracy measures. Distinct differences were found in how the web services used emoticons and emojis in assigning a positive or negative sentiment value to a tweet, with some services seeming to ignore their presence. It was found in general that web services classified polarity sensitive tweets significantly less accurately than tweets where the sentiment of the emoji/emoticon supported the sentiment of the text.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85086384311&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14070-0_68
    http://hdl.handle.net/10576/37880
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video